Købsvilkår
Bestilling/Levering
For at du kan handle på Hemson.dk skal du være fyldt 18 år. Når du har afgivet en bestilling, vil der automatisk blive sendt en bekræftelse til din e-mailadresse. Din bestilling bliver sendt inden for 1-3 arbejdsdage, forudsat at varen er på lager. Leveringen sker til dit pakkeudleveringssted. Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser i leveringen, som vi ikke har kontrol over, f.eks. forsinkelser fra vores leverandører. Ved levering af bestillingsvarer skal fuld betaling ske inden levering.
Fortrydelsesret
Der gælder en fortrydelsesret på 14 dage ved køb fra www.hemson.dk. Det er vigtigt, at varen er helt ubrugt, og at emballagen er intakt og fuldstændig uden skader. Ellers kan vi ikke acceptere retur. Undtagelser kan forekomme ved fuldstændig uåbnet emballage. Gælder ikke bestillingsvarer, f.eks. specialbestilte spalock. Du skal selv betale for returforsendelsen, hvis du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Vi indløser ikke nogen forsendelser, som ikke er bestilt af os. Det er vigtigt for os at undgå misforståelser, så kontakt os gerne, inden du sender en retur.
Fortrydelsesret
Hvis du fortryder din bestilling, skal du hurtigst muligt efter din bestilling kontakte os via e-mail: info@hemson.sk. For visse varer, f.eks. special-/måltbestillinger, gælder fortrydelsesretten ikke. Hvis vi allerede har afsendt pakken, vil du blive opkrævet forsendelsesomkostninger. Dette gælder også, hvis du ikke afhenter pakken hos dit udleveringssted, og den returneres til os. Det vil derfor være billigere for dig at afhente pakken og returnere den i henhold til fortrydelsesretten. Så betaler du kun for forsendelsesomkostningerne. Fortrydelsesretten gælder i højst 14 dage efter, at du har modtaget varen.
Fragt
Fragten koster 69 kr. Alle bestillinger får et unikt trackingnummer, som automatisk sendes til dig via e-mail, så snart din ordre er pakket. Vi sender alle pakker med DHL, hvilket betyder, at du får en advisering, når din pakke er fremme. For at det skal gå hurtigt og nemt, anbefaler vi, at du indtaster dit mobilnummer til SMS-advisering. Indtil videre leverer vi kun til adresser i Danmark.
Reklamation
Hvis varen er beskadiget under transporten, eller hvis der mangler noget, skal det straks anmeldes til DHL senest inden for syv dage. Hvis varen er defekt eller der mangler noget, bedes du kontakte Hemson
AB via info@hemson.dk så hurtigt som muligt, dog senest inden for syv dage efter modtagelsen af dine varer.
Spalock – Særlige betingelser
Ved bestilling af spalock vil du modtage en e-mail fra os med instruktioner om, hvordan du skal modtage spalocket fra DHL. Hvis du ikke modtager en sådan e-mail, skal du tjekke din spam-mappe. Da spalock altid leveres som hjemmelevering og ikke til et udleveringssted, er det ekstra vigtigt, at du er hjemme, når spalocket bliver leveret. Ved mislykket levering på grund af manglende tilstedeværelse vil der blive opkrævet den faktiske omkostning for både udlevering og returlevering hos dig som kunde.
Spalock – Garanti
Som kunde får du automatisk mindst 2 års garanti på dit spalock fra vores underleverandører. Garantien gælder for materiale- og fabrikationsfejl. Garantien dækker ikke naturlig slitage eller slitage, der er opstået på grund af uhensigtsmæssig brug af låget. Undgå derfor en af de mest almindelige fejl, der forkorter levetiden på dit spalock og ikke er omfattet af garantien: at lukke låget umiddelbart efter kloring. Dette er en af de mest almindelige årsager til, at materialet revner på undersiden af spalocket. Ved konstateret skade, der kan dokumenteres som følge af materiale- og fabrikationsfejl, har Hemson normalt 90 dage til enten at udbedre fejlen eller levere et nyt spalock. I ekstraordinære situationer som driftsstop i produktionen, logistikken osv. har Hemson op til 180 dage til at udbedre fejlen.
Spalock – Transportskader
Vi hos Hemson påtager os ethvert ansvar for skader, der sker på spalocket, indtil du har modtaget spalocket fra DHL. Derfor er det meget vigtigt, at du grundigt inspicerer godset, inden du modtager det fra DHL. Ved mindste tegn på skade er det dig som kunde, der skal registrere skaden sammen med DHL-udbyderen. Den sikreste måde at oprette en komplet skaderapport er ved at åbne emballagen og fotografere de skader, der er på selve spalocket. Skader, der opstår/dokumenteres efter modtagelse af godset, er køberens ansvar.
Betalings/Gebyrbetingelser
Betaling sker nemt og sikkert med Payson eller Klarna.
KLARNA
Klarna AB tilbyder Klarna Checkout, en DDS- og PCI-certificeret betalingsgateway, der opfylder standarden for sikre betalinger over internettet. I Klarnas betalingsløsning kan du betale på følgende måder:
VISA- eller Mastercard-kort, med eller uden kredit
Direkte betaling via SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank
Klarna Faktura, 14 dages kredit (tæller fra leveringsdatoen)
Klarna Konto, vælg afdragsbetaling og betal i dit eget tempo
Ved at bruge Klarna Checkout accepterer du Klarna AB’s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) vilkår som angivet nedenfor. Når du indtaster eller anmoder om oplysninger i kassen, begynder du at bruge Klarna Checkout. Derved har du også accepteret vores behandling af dine personoplysninger. For at handle på hemson.dk skal du være mindst 18 år gammel.
Identifikation, tilpasning og risikovurdering
For at kunne identificere dig sikkert og forhindre uautoriseret brug eller misbrug af Klarna Checkout samt for at opfylde kravene i god kreditgivningsskik skal Klarna bekræfte din identitet. Klarna indhenter supplerende oplysninger som f.eks. personnummer, navn og adresse samt, ved valg af kreditmuligheder, kreditoplysninger fra forskellige udbydere. Klarna skal også bruge de oplysninger, du måtte have opgivet ved tidligere køb, alment tilgængelige oplysninger på internettet samt oplysninger om, hvordan du tidligere har opfyldt vores betalingsbetingelser, for at foretage en risikovurdering. Klarna Checkout tilpasser automatisk risikovurderingen og dermed tjenestens udformning hver gang, du bruger tjenesten, og du behøver ikke at give mere information end nødvendigt. I visse tilfælde vises den tidligere angivne og af Klarna godkendte adresse til dig, så snart du har angivet din e-mailadresse og dit postnummer. Den godkendte adresse må kun bruges til at forududfylde adresseoplysningerne i direkte forbindelse med et køb. Du kan nemt undgå, at den godkendte adresse forududfyldes ved at vælge at bruge en PIN-kode. Ved at fuldføre købet bekræfter du din identitet og korrekte leveringsadresse.
Betaling, gebyrer
Klarna Checkout viser de betalingsmuligheder, der kan tilbydes dig. Aktuelle betalingsmuligheder, der i øjeblikket kan tilbydes gennem Klarna Checkout, omfatter faktura, kontokredit, kortbetaling eller direkte betaling via bank. Faktura er som standardbetalingsoption, hvor det er muligt. Ved betaling med faktura gælder Klarnas gældende fakturavilkår; p.t. 14 dages kredit, 60 kr. påmindelsesgebyr samt morarente svarende til 24 % plus den til enhver tid fastsatte referencerente fra Riksbanken. Det er gratis at bruge Klarna Checkout. Eventuelle skatter eller afgifter kan dog pålægges i forbindelse med den valgte betalingsmulighed, se de individuelle betalingsbetingelser for den valgte mulighed. Klarna kan til enhver tid tilføje eller fjerne en eller flere betalingsmuligheder, der tilbydes i Klarna Checkout.
Når du fuldfører et køb via Klarna Checkout, indgår du en aftale med Klarna, hvor Klarna bl.a. garanterer, at du ikke behøver at betale, hvis du ikke modtager dine varer. Klarna refunderer samtidig butikken for det, du har købt, og overtager dermed retten til betaling. Uanset hvilken betalingsmetode du vælger, går din betaling derfor til at afvikle den fordring, som Klarna har.
Brug, PIN-kode
Klarna er ejer af alle rettigheder til Klarna Checkout. Som bruger må du kun bruge tjenesten på den tiltænkte måde for at gennemføre køb, indtil videre og i overensstemmelse med gældende vilkår.
Klarna Checkout tilbyder muligheden for at vælge en personlig kode, kaldet en PIN-kode. Denne PIN-kode er et valgfrit alternativ for dig, der ønsker ekstra beskyttelse, når du handler online. Sørg for ikke at vælge en kode, der har nogen sammenhæng med dit eget personnummer, telefonnummer eller lignende, undlad at afsløre koden for nogen eller notere koden på en sådan måde, at uvedkommende kan antage, at det er en PIN-kode.
Erklæring
Du erklærer, at de oplysninger, du angiver, er korrekte og dine egne, og at du kan indgå aftale uden hindring og uden godkendelse fra værge, formynder eller anden persons godkendelse.
Hvis du bruger tjenesten på vegne af en juridisk person, garanterer du også, at du har beføjelse til at indgå denne aftale og acceptere vilkårene på vegne af den juridiske person i deres helhed. Ved at opgive personoplysninger om andre personer bekræfter du også, at du har samtykke til at opgive disse oplysninger og at oplysningerne må bruges til de formål og på de måder, der beskrives i disse vilkår.
Misbrug
Brug af oplysninger, der ikke tilhører dig, eller som du af andre årsager ikke har ret til at bruge, samt brug af Klarna Checkout på en måde, der ikke er beregnet, vil blive vurderet af Klarna som misbrug. Alle oplysninger relateret til misbrug eller mistanke om misbrug af Klarna Checkout, f.eks. ved angivelse af forkerte eller vildledende oplysninger, gemmes og bruges til fremtidige risikovurderinger og til beskyttelse af involverede parter. Brugeren kan blive udelukket fra yderligere brug af Klarna Checkout. Overholdelse af vilkårene og individuelle betalingsbetingelser for Klarnas tjenester påvirker også risikovurderingen ved brug af Klarna Checkout og dermed din mulighed for at bruge alle betalingsmuligheder.
Personoplysninger
Klarna og dets samarbejdspartnere behandler dine personoplysninger for at kunne tilbyde dig en forenklet betaling via Klarna Checkout og for at forenkle betalingsprocessen yderligere, næste gang du bruger Klarnas tjenester. Klarna behandler personoplysningerne med henblik på at sikre din identitet, administrere kundeforholdet, forhindre misbrug eller fejlagtig udnyttelse af betalingstjenesten, udføre kundeanalyser, kreditvurdering, risikoanalyser, risikostyring, forretningsudvikling, til kommercielle og markedsføringsformål for egen del og for vores særligt udvalgte partnere samt for at opfylde gældende lovkrav. Personoplysninger er enhver form for information, der direkte eller indirekte kan henføres til dig. Følgende er eksempler på personoplysninger, som Klarna behandler:
Kontaktinformation – navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer osv.
Personnummer
Betalingsoplysninger – kortnummer, fakturaoplysninger osv.
Finansielle oplysninger – f.eks. oplysninger om indkomst og eventuelle betalingsanmærkninger (bruges i tilfælde af en kreditvurdering)
Vareoplysninger – oplysninger om de køb, du foretager
Historiske oplysninger – oplysninger om tidligere køb, hvordan du tidligere har overholdt betalingsbetingelserne, eventuelle afslag osv.
Oplysninger om din computer/enhed – IP-adresse, sprogindstillinger, webbrowserindstillinger osv.
Generelt tilgængelige oplysninger på internettet
Personnummeret bruges til identifikation og som kundenummer i Klarnas system til kundehåndtering. Hvis du tidligere har brugt Klarna, kan der være gemte oplysninger om dig til f.eks. kundehåndtering, dokumentationskrav eller lignende godkendte formål. Klarna vil bruge eventuelle sådanne oplysninger til at sikre din identitet og forenkle din brug af Klarna Checkout. Klarna kan også bruge elektronisk kommunikation (kommunikation via f.eks. SMS og e-mail) i kontakten med dig. Klarna kan videregive oplysninger til andre virksomheder inden for Klarnas koncern, som også kan bruge oplysningerne på de måder og til de formål, der beskrives her. Til administrative formål kan oplysninger også blive videregivet til den online-forhandler, hvor du har foretaget dit køb, samt til vores særligt udvalgte partnere til kundeanalyse og markedsføring. Oplysningerne kan også blive videregivet i forbindelse med overdragelse af krav til inkassovirksomheder eller tilsvarende. Oplysningerne kan også blive overført til behandling uden for EU/EØS-området til et land, der ikke har samme niveau af beskyttelse af personoplysninger. Klarna værner om beskyttelsen af personoplysninger og vil implementere passende beskyttelsesforanstaltninger for at beskytte oplysningerne. Du har ret til én gang om året at anmode skriftligt om adgang til de oplysninger, der vedrører dig. Du har også ret til at rette eventuelle ukorrekte oplysninger og vælge at undgå at modtage yderligere markedsføringskommunikation. Klarna er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.
Se også Klarnas privatlivspolitik for en nærmere beskrivelse af Klarnas behandling af personoplysninger. Yderligere oplysninger kan også opnås ved at kontakte Klarna på personuppgiftsombud@klarna.com
Ved at bruge Klarna Checkout accepterer du vores brug af dine personoplysninger som beskrevet her, herunder eventuel overførsel til anden virksomhed eller til et land uden for EU/EØS-området samt muligheden for at bruge elektronisk kommunikation i f.eks. markedsføring.
Cookies
Klarna bruger cookies. En cookie er en lille tekstfil, der sendes fra Klarnas webserver og gemmes af din webbrowser for at give dig adgang til forskellige funktioner. Klarna bruger cookies bl.a. til at tilpasse Klarna Checkout efter dig og til interne analyser af, hvordan vores hjemmeside bruges. Cookies kan ikke skade din computer. Se Klarnas oplysninger om cookies for yderligere oplysninger om, hvordan Klarna bruger cookies.
Ved at bruge Klarna Checkout accepterer du vores brug af cookies.
Ændringer, tilføjelser og andre tjenester
Klarna ændrer og forbedrer hele tiden tjenesterne og forbeholder sig retten til at ændre vilkårene for fortsat brug af Klarna Checkout. Læs derfor altid vilkårene inden hvert nyt køb. For andre tjenester, som Klarna tilbyder, gælder Klarnas gældende vilkår og prisliste for sådanne tjenester. Vilkår og prisliste er tilgængelige på www.klarna.se. Hvis det viser sig, at en bestemt betingelse ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke andre betingelser.
Links til eller fra andre hjemmesider
Klarna godkender eller kontrollerer ikke nogen tredjeparts hjemmeside eller applikation, og vi er ikke ansvarlige og har på ingen måde noget ansvar for deres indhold. Hvis du bruger en sådan tredjeparts hjemmeside eller applikation, gælder betingelserne for den pågældende side/applikation.
Ansvarsbegrænsning, gældende lov og tvister
Ud over hvad der fremgår af vilkårene eller tvangsforbrugerlovgivningen er Klarna ikke ansvarlig i nogen tilfælde for skade, der direkte eller indirekte er forårsaget af brugen af Klarna Checkout. Klarna er heller ikke ansvarlig for skade, der er opstået, hvis kunden ikke har fulgt bestemmelserne om PIN-kode. Svensk ret gælder, og eventuelle tvister skal behandles af den almindelige domstol.
Opsigelse
Din ret til at bruge Klarna Checkout består, indtil en af parterne opsiger den. En sådan opsigelse har øjeblikkelig virkning, men påvirker ikke betingelser og forpligtelser for tidligere køb (ubetalte fakturaer, gebyrer osv.) eller retten til at behandle personoplysninger på den måde, der fremgår af ovenstående.
PAYSON
Betaling sker nemt og sikkert med Payson. Selv hvis du ikke har en Payson-konto i forvejen, kan du hurtigt foretage transaktionen via Payson. Payson samarbejder med VISA, MasterCard samt alle svenske banker, der tilbyder direkte betalinger, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea og Danske Bank. Payson opfylder høje sikkerhedskrav og er PCI-certificeret af Trustwave, en international organisation for sikker e-handel. Al trafik krypteres med SSL 128-bit og alle korttransaktioner er baseret på bankernes såkaldte 3D Secure-teknologi. Payson blev grundlagt i 2004, og flere millioner mennesker har brugt Payson, som er en velkendt betalingsløsning på internettet. Læs mere om Payson her: www.payson.se
Vi tilbyder betalingsmetoden “PaysonFaktura” i samarbejde med Payson AB.
Betalingsbetingelserne er 14 dage. For at kunne bestille mod faktura skal du være fyldt 18 år og være folkeregistreret i Danmark samt godkendes i den kreditvurdering, der foretages ved købet. Virksomheder, der betaler via PaysonFaktura, skal være registreret i Danmark.
Fakturaen vil blive sendt separat via e-mail til den e-mailadresse, du angiver ved købstidspunktet. Ved forsinket betaling sender vi en betalingspåmindelse, hvor der pålægges et lovbestemt påmindelsesgebyr på p.t. 60 kr. Vi opkræver også forsinkelsesrente på 2 % pr. måned fra forfaldsdatoen for fakturaen. Ved manglende betaling overdrages sagen til inkasso, hvor der pålægges et lovbestemt inkassogebyr på p.t. 180 kr. Payson forbeholder sig retten til i enkelte tilfælde at nægte levering og genoverveje bestillerens kreditværdighed.”
Information om pantsætning
“Ved betaling med PaysonFaktura vil fakturaen blive pantsat til Payson og derefter til SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”